KHASIAT VIT-E SHAKLEE DAN TESTIMONI YG SUDAH BERJAYA

23
Kepentingan Vitamin E kepada kita
  • Memandangkan ianya adalah sumber antioksidan, maka ia boleh melindungi kita dari kanser, penyakit jantung, strok, katarak dan juga penuaan kulit.
  • Vitamin E adalah pengawal kepada dinding arteri. Ia menjaga kolesterol jahat "Bad Density Lipoprotein (LDL) daripada teroksida. Sebab jika LDL ni teroksida, akan sebabkan aarteri tersumbat. Keadaan inilah kita nak elak sebab boleh sebabkan serangan jantung.
  • Vitamin E menjaga sel dan DNA daripada rosak yang mana kerosakan ini boleh mengundang kepada kanser. 
  • Vitamin E sangat berguna jika disapu pada tempat melecur atau terluka, ia akan cepat pulih.
  • Vitamin E boleh mengurangkan dan mengawal simptom menopause.

Keistimewaan Vitamin E  Complex Shaklee:

  • Cuba tengok pada botolnya tertulis d-alpha tocopherol - tanda "d" bermakna ianya semulajadi, tanda "dl" adalah tanda ianya vitamin e sintetik/buatan. Kenapa perlu semulajadi? Kerana kadar penyerapannya adalah lebih baik sekurangnya 2 kali ganda berbanding vitamin E buatan. Dengan itu ianya lebih jimat dari segi kos jika kita membeli vitamin E semulajadi.
  • Vitamin E Complex mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E. 
  • Setiap kapsul gel lembut memberikan 400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium. Membantu dalam memelihara kesihatan baik.
  • Tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan.
  • Sekarang vitamin E telah diperbaharui dengan tambahan GRAPE SEED EXTRACT , 20 kali lebih berkuasa dari vitamin E dan 50 kali lebih berkuasa dari vitamin C.


Khasiat Vitamin E Complex Shaklee
  • Mencantikan kulit dan menaikkan seri wajah
  • Kulit semakin halus, gebu dan licin
  • Mengurangkan jeragat, parut & jerawat
  • Mengandungi antioksidan yang tinggi dan bertindak untuk awet muda
  • Mengekalkan kesihatan saraf dan otot
  • Meningkatkan kesuburan
  • Menyelesaikan masalah kelesuan
  • Meningkatkan keinginan seksual suami isteri (Vitamin Cinta)
  • Meningkatkan orgasma yang lebih kerap dan semangat
  • Merendahkan kadar kolesterol.
  • Membantu mencegah kanser.
  • Merendahkan risiko katarak.
  • Membantu kawasan gelap areola  itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula
  • Parut strecth mark menjadi semakin pudar.


Sebenarnya saya kenal vitamin E ni sebelum kita jadi SID lg, masa time belajar dulu memang dah pernah makan vitamin E.. tapi kita beli dekat guardian or watson je.. sebab pernah cari ubat untuk cantikan kulit, pharmacist dekat guardian syorkan kita makan vitamin E sebagai salah satu supplement tuk cantikkan kulit dan memudarkan parut.. tapi biasalah, time study..bila ada duit, baru beli..bila dah nak hujung-hujung sem, duit kat bank pun makin kurang.. stop terus mkn vitamin E..huhu..

Sejak berkenalan dengan shaklee ni.. barulah nak start makan balik.. dah dapat harga ahli kan.. so mmg terbaik la untuk cuba. Kalau korang nak tahu vitamin E shaklee ni diperbuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama dan delta). Ianya adalah vitamin E yang lengkap dipasaran..satu kapsul vitamin E shaklee ni mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membran sel-sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina. 

Secara kesimpulannya, satu kapsul vitamin E shaklee ni adalah bersamaan dengan 
1kg benih gandum, 
500ml minyak safflower,
8kg bayam dan 500g badam..
sebabnya satu kapsul vitamin E shaklee memberikan 400IU vitamin E semulajadi..
sebab itu la ia memang superb untuk kecantikan kulit..=)





Kalau korang nak tahu juga vitamin E shaklee ni juga boleh dijadikan masker semulajadi..

Caranya, ambil satu kapsul vitamin E ni, cucuk dengan jarum yang bersih, picit kapsul sehingga keluar minyak dia, n sapu nipis pada kulit yang bermasalah.. sesuai dibuat pada malam hari sebelum tidur..then pagi besok baru basuh muka.. insyaAllah, kulit korang akan makin lembut, sihat dan parut juga makin pudar..

tapi itu pada mereka yang terlebih rajin atau nak perubahan yang cepatlah..

Yang paling best, vitamin E ni boleh dimakan oleh lelaki dan juga perempuan.. Pada sesiapa yang dah kawin tu, boleh kongsi dengan husband..sebab, selain untuk kecantikan..vitamin E ni jugak meningkatkan kesuburan lelaki dan perempuan, dan juga merawat masalah keintiman..

Di bawah ini ada beberapa testimoni yang dah berjaya dengan Shaklee..Alhamdullilah...










Boleh hubungi saya di:

Mas
( id shaklee :1076676)
♥ sms/whatsApp: 016-6551125
♥ Emel : arya_nie@yahoo.com

♥ Fb: https://www.facebook.com/massyahvitacare sila klik LIKE utk info terkini

23 comments:

  1. Salam..lengkap betul penerangan sis..suka baca pasal kebaikan vitamin E. Ingatkan baik utk kulit je :-)

    ReplyDelete
  2. Suka buat masker dengan vitamin E, kecut semua jerawat-jerawat halus kat muka....
    Jemput ke blog saya ye...
    http://vitamindankesihatan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. terima kasih atas info
    http://tipsihatselalu.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. info yang sangat menarik.. bulan ni kan promo vit e.. :)
    http://kedaisf.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Saya siap print screen lg.thank you info menarik.lengkap.

    ReplyDelete
  6. basuh dgn air biase ke dgn air suam ?

    ReplyDelete
  7. Saya sedang bermasker vita e complex ni..hehe moga parut jerawat hilang tak lama lg :)

    ReplyDelete
  8. Sy pon suka sgt vit e. Jemputlah lawat blog sy ye supplimentcenter.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Vita e the best.. bleh pkai luar dlm.. :)

    ReplyDelete
  10. Info yang best... suka vit e.. jemput lawat blog saya ye...lerma healtybeauty..

    ReplyDelete
  11. Vitamin E bukan sekadar untuk kulit, malah untuk suami isteri jugak. Best :)

    ReplyDelete
  12. Vita E kalau skip makan memang rugi :)
    inibelogsihat.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Jika saya hamil, bleh x saya sapu kt muka?

    ReplyDelete
  14. Jika saya hamil, bleh x saya sapu kt muka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh no problem . boleh juga bermasker dengan supplement lain seperti VIVIX :)

      Delete
  15. Assalamualaikum. Sy nk tanya, 1 kapsul vit e boleh guna sekali je ke utk dijadikan masker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. vit e boleh buat masker untuk hilangkan parut jerawat ..untuk merawat kulit dan spa sendiri di rumah yang sangat murah ..jimat dan inshaa Allah berkesan.. kulit akan jadi lembut dan lembap cantik nanti.. sis boleh buat sekerap mungkin takde masalah jika pernah mencuba masker ini.. :)

      http://shakleejust4ubynfa.blogspot.my/
      Instagram : shakleejust4ubynfa
      facebook : nurul fatihah

      Delete
  16. terima kasih atas info .. memang vit e shaklee terbaik..
    http://shakleejust4ubynfa.blogspot.my/

    ReplyDelete
  17. saya makan glutacaps boleh tak makan sekali dengan vutamin e nih ? tapi yang saya tahu kena jarakkan masa kan nak ambil glutacaps dengab vutamin e nih ?

    ReplyDelete
  18. salam nk tnya,sya bru nk try makan vitamin e? adakan vitamin E makan sebiji sebelum tidor? :-)

    ReplyDelete
  19. boleh pm 0145249255 ye sape nk tanya apa2

    ReplyDelete